FAQ

Veel gestelde vragen (FAQ)

Ik zoek een woonruimte:

Hoe neem ik contact op met de aanbieder?

Zie je woonruimte die jouw interesse heeft gewekt. Onder de pagina van de woonruimte vind je een contactformulier. Dit contactformulier is direct gekoppeld aan het e-mailadres van de aanbieder. Jij en de aanbieder kunnen via email direct contact onderhouden.

Ik heb me geregistreerd. Hoe kan ik nu inloggen?

Als je je registreert met je Facebook-account hoef je verder niets te doen. Let wel: je hebt dan een account met het emailadres dat gekoppeld is aan je Facebook-account. Dus dat is ook het emailadres waarop je reacties zult ontvangen.

Als je een account aanmaakt met je e-mailadres ontvang je van ons een e-mail met daarin een link. Je dient dan een nieuw wachtwoord op te geven. Zodra je dat gedaan hebt, kun je inloggen.

Heb je geen e-mail in je inbox? Controleer dan ook je junkmail/spamfolder.

Hoe kan ik reageren op een woonruimte?

Je kunt alleen reageren als je een account hebt. Je kunt op twee manieren een account aanmaken en/of inloggen, met:

  • je emailadres of
  • je Facebook-account

NB. Als je een account aanmaakt via Facebook, zullen we nooit iets op je tijdlijn plaatsen.

Ik krijg geen contact met de aanbieder?

Dat is natuurlijk erg vervelend. Papayo biedt aanbieders de kans om hun woonruimte op onze website te plaatsen. Reageert de aanbieder niet, dan is deze mogelijk (tijdelijk) niet in staat te reageren. Heb dus een beetje geduld en ga de aanbieder niet overspoelen met berichten. De kans dat je dan de woonruimte krijgt is zeker niet groter. De ene woonruimte is populairder dan de ander. Soms ben je de enige die interesse heeft, soms één van de velen. We vinden het belangrijk dat een aanbieder iedereen persoonlijk laat weten of hij/zij in aanmerking komt voor een woning. Krijg je toch geen reactie, blijf dan niet wachten en bekijk ook andere woningen.

Goed om te weten: Heb je een account via Facebook, dan krijgt de aanbieder jouw bericht vanaf het mailadres dat bij jouw Facebook-account hoort. Hou die mailbox dus in de gaten.

Is de kamer die ik interessant vind nog wel beschikbaar?

Advertenties voor kamers die niet meer beschikbaar zijn, daar heeft niemand iets aan. De aanbieder moet deze advertenties zelf verwijderen. Als dit niet gebeurt en wij ontdekken dat de kamer niet meer beschikbaar is, zal Papayo de kamer verwijderen. Ons doel is om enkel beschikbare kamers te tonen op de website. 100% garantie kunnen we helaas nooit geven.

De nieuwste woningen staan in de overzichten van de verschillende steden altijd bovenaan. We raden je aan om zo snel mogelijk te reageren op nieuw aanbod.

Onder iedere advertentie staat vermeld sinds wanneer de woonruimte wordt aangeboden op Papayo. Het kan zijn dat de verhuurder de advertentie vergeet te verwijderen en dat deze een tijdje op ons platform zichtbaar blijft. Let daarom goed op sinds wanneer de woonruimte wordt aangeboden.

Waarom staat de stad waarin ik een kamer zoek niet op Papayo?

Papayo is nog niet zo lang actief. We doen hard ons best om zo snel mogelijk meer steden toe te voegen aan onze site.

Wat kost het om te kunnen reageren op woonruimtes?

We vinden dat je alleen hoeft te betalen als je daadwerkelijk iets tegenkomt waarvan je denkt dat het bij jou past. Daarom werken we met kortlopende abonnementen.

We bieden drie abonnementen:

3 DAGEN

3 dagen onbeperkt reageren op alle advertenties.

Dit abonnement kost €3,99

WEEK

7×24 uur onbeperkt reageren op alle advertenties.

Dit abonnement kost €5,99

2 WEKEN (+ 2 WEKEN GRATIS)

28×24 uur onbeperkt reageren op alle advertenties.

Dit abonnement kost €11,99

1 MAAND (+ 1 MAAND GRATIS)

62×24 uur onbeperkt reageren op alle advertenties.

Dit abonnement kost €18,99

Ik heb betaald, maar ik kan nog steeds niet reageren op advertenties?

Dat is erg vervelend! Maar we gaan het voor je oplossen! Neem alsjeblieft contact met ons op via info@papayo.nl en laat weten wat en hoe je betaald hebt en hoe laat dit was. Wij zullen in het systeem kijken wat het probleem kan zijn.

Wat gebeurt er als mijn abonnement is afgelopen?

Niets. Bij Papayo zit je nergens aan vast. Je betaalt vooraf voor de periode waarin jij wilt reageren op woonruimtes. Is die periode afgelopen, dan dien je een nieuw abonnement af te sluiten. Er wordt niets automatisch verlengd en er zullen achteraf geen extra kosten worden gerekend.

Kan ik nog extra kosten verwachten?

Als je eenmaal hebt gereageerd via Papayo, zal je bij ons geen extra kosten maken.

Het kan wel zijn dat je gereageerd hebt op een advertentie van een makelaar. Mogelijk dat een makelaar bijvoorbeeld ‘contractkosten’ of iets dergelijks in rekening wil brengen als jij de huurder wordt. Als hierover niets vermeld staat in de advertentietekst, vraag daar dan naar. Zo voorkom je dat je voor onverwachte kosten komt te staan.

Kan ik me inschrijven op het adres?

Inschrijven bij de gemeente waar je woont is verplicht. Tenzij je ergens korter woont dan vier maanden. Onder ‘bijzonderheden’ kunnen aanbieders aangeven of jij je kunt inschrijven. Staat dit er niet bij, vraag de aanbieder dan of het mogelijk is.

Door wie worden de woonruimtes aangeboden?

De woonruimtes die op Papayo te vinden zijn, worden aangeboden door particulieren en door makelaars.

Heb ik te maken met een oplichter?

Helaas zijn ook op woningverhuursites oplichters actief. Papayo probeert deze zo goed mogelijk te weren. Stel voor jezelf bij iedere advertentie die je ziet altijd de vraag: “Is dit te mooi om waar te zijn?”.

Als je denkt dat het te mooi is om waar te zijn, reageer dan niet op de advertentie. Er komt vanzelf weer een nieuwe woonruimte voorbij.

Kijk voor meer tips hier.

Ik wil een woonruimte aanbieden:

Wat kost het om een woonruimte aan te bieden?

Het aanbieden van woonruimte is altijd gratis.

Waarom staat de stad waarin ik woonruimte wil aanbieden niet op Papayo?

Wil je woonruimte aanbieden, maar staat de stad niet op Papayo? Laat het ons weten, dan zullen we kijken of we de stad zo snel mogelijk kunnen toevoegen.

Waarom zijn er aanpassingen gedaan in mijn advertentie?

Wil je gebruik maken van Papayo als platform om jouw woonruimte aan te bieden, dan zal je je moeten houden aan onze voorwaarden. Zo wordt bijvoorbeeld gecontroleerd of advertentieteksten kwetsend zijn en of er bijvoorbeeld reclame wordt gemaakt voor derden. Daarnaast dient gebruik gemaakt te worden van het contactformulier van Papayo. Contactgegevens in de advertentieteksten worden verwijderd.

Waarom zie ik mijn advertentie nergens staan?

Alle advertenties worden beoordeeld of ze voldoen aan onze voorwaarden. Zo kunnen we bijvoorbeeld ongepaste advertenties afwijzen. Ook proberen we oplichters hierdoor minder kansen te bieden.

We keuren alleen advertenties goed van gebruikers die woonruimte aanbieden. Het heeft dus geen zin om andere producten of diensten aan te bieden. Ook advertenties/oproepjes van mensen die zoeken naar woonruimte worden niet gepubliceerd op de website.

We streven ernaar om iedere advertentie binnen 24 uur te keuren. Normaal gesproken zijn we een stuk sneller.

Waarom vul ik geen huisnummer in bij mijn advertentie?

De reden hiervoor is simpel: privacy.

Je plaatst jouw woonruimte op de website van Papayo omdat je op zoek bent naar een nieuwe huurder. En jij wilt de touwtjes in handen houden. Je bent niet op zoek naar mensen die ’s avonds onverwacht door de ramen staan te gluren, aanbellen en/of huisgenoten storen.

 

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?

Geen punt. Klik op de “Login”-button rechtsboven op de website. Vervolgens verschijnt een scherm. Klik daar op “Wachtwoord vergeten?”.

Ontvang je geen mail, controleer dan eerst je ‘junkmail’. Ontvang je niks, neem contact met ons op.

Kan ik mijn advertentie verwijderen?

Dat kan zeker. Als je jouw advertentie wilt verwijderen van Papayo, kun je dat doen onder ‘Mijn Papayo’ en dan bij ‘Mijn geplaatste advertenties’.

Als je op ‘Verwijderen’ klikt zal de advertentie definitief verdwijnen van de website.

Je kunt ook kiezen voor de optie ‘Verhuurd’. In dit geval is de advertentie nog niet definitief van Papayo af, maar kunnen mensen niet meer reageren. Mocht blijken dat de woonruimte toch weer beschikbaar komt, stuur ons dan even een bericht. Dan maken wij de advertentie weer ‘gewoon’ zichtbaar. Staat een advertentie langer dan tien dagen op ‘verhuurd’ dan wordt deze automatisch verwijderd.

Kan ik mijn account verwijderen?

Dat kan zeker. Als je jouw account wilt verwijderen van Papayo, kun je dat doen onder ‘Bewerk Profiel’. Als je account is verwijderd, is dit niet meer te herstellen. Je kunt wel weer een nieuw account aanmaken met hetzelfde mailadres.

Overig:

Ik heb een heel andere vraag...?

Heb je een vraag over specifieke woonruimte, dan kunnen we je niet helpen. We bieden de ruimte immers niet zelf aan.

Heb je een vraag over Papayo of over de website en heb je het antwoord hierboven niet gevonden? Stuur ons gerust een bericht op info@papayo.nl

Reageer direct ↓